Współpraca regionalna Alzacja-Dolny Śląsk

Dolnośląska Akademia Plastyczna

Lekcje Kultury

Przegląd Telewizyjnych Filmów o Sztuce Szpital w kolorze

Rejs statkiem podopiecznych z Zespołu Ognisk Wychowawczych Stowarzyszenia Pomocy "Iskierka" z Wrocławia

W dniu 7 lipca br. Dział Edukacji Kulturalnej Ośrodka Kultury i Sztuki we Wrocławiu zorganizował Lekcje Kultury, które tym razem odbyły się na pokładzie statku "Driada".
W spotkaniu uczestniczyli wychowankowie Zespołów Ognisk Wychowawczych będących pod opieką Stowarzyszenia Pomocy "Iskierka" mieszczącego się przy Pl. Św. Macieja 5 we Wrocławiu.

Zebraliśmy się o godz. 9.45 przy przystani, znajdująca się nieopodal Hali Targowej i z niecierpliwością oczekiwaliśmy na godzinę 10.00 - czas rozpoczęcia rejsu.
Nasi goście po zajęciu miejsc na pokładzie statku otrzymali konspekt z informacjami na temat obrazu znajdującego się w Panoramie Racławickiej i historii przebiegu bitwy pod Racławicami.
Podczas 75 minutowego rejsu mieliśmy okazję zobaczyć wiele wrocławskich mostów np. Most Pokoju, Most Grunwaldzki, czy Most Zwierzyniecki. Wychowankowie Zespołów Ognisk Wychowawczych szczególną uwagę zwracali na mijający krajobraz odnajdując w nim miejsca zabaw i przyszły cel wycieczek. Cała grupa była bardzo energiczna, wesoła i spontaniczna, a gdy mijaliśmy drugi statek młodsi uczestnicy Lekcji Kultury przyjaźnie pozdrawiali tamtejszych pasażerów.

Wycieczka po Odrze minęła nam bardzo szybko. Po rejsie nasi goście z radością przyjęli upominki w postaci puzzli edukacyjnych. Po tej miłej dla wszystkich chwili poszliśmy pod Pomnik Zbrodni Katyńskiej, aby złożyć hołd zamordowanym żołnierzom. Ogromne wrażenie na naszych gościach wywarła postać spętanego żołnierza - jego układ ciała, sposób w jaki został zamordowany.
Następnie przeszliśmy do Muzeum Narodowego gdzie zjedliśmy obiad, a po posiłku obejrzeliśmy polską sztukę XX wieku zwracając szczególną uwagę na asamblaże Władysława Hasiora, instalacje Jana Kucza i abakany Magdaleny Abakanowicz. Dla naszych gości zróżnicowana tematyka jak i sposób kreacji w sztuce XX wieku bardzo przypadły do gustu.
Po zwiedzaniu Muzeum nasi goście jednogłośnie wyrazili swoje zadowolenie z odbytej wycieczki.

Mecenat nad przedsięwzięciem sprawuje Marek Łapiński - Marszałek Województwa Dolnośląskiego.